↓
Mieriën Coppens
Mieriën Coppens (1992) is een Belgische cineast die in Brussel woont en werkt. Sinds 2015 documenteert hij de strijd van het Brusselse collectief La Voix des Sans-Papiers. Vanaf 2017 breidt hij zijn samenwerking uit met filmmaker Elie Maissin en de leden van het collectief. Sindsdien maakten ze samen verschillende films, zoals Carry On (2017), On se sauve (2018), La maison (2019), Caught In The Rain (2021), Et leurs lettres (2023) en Almost At Rest (2024).
Honderden dagvaardingen stromen binnen in het bezette huis van La Voix des Sans Papiers. Kandé en Taslim sorteren ze zorgvuldig en delen ze uit aan de bewoners die voor de rechtbank moeten verschijnen.
In het huis van La Voix des Sans Papiers in Brussel verzamelen de leden zich in de gang voor een vergadering die de hele nacht zal duren. Een directe en intieme confrontatie met de leefwereld van Brusselse mensen zonder papieren.
Een groep mensen zonder geldige verblijfsdocumenten wordt in deze geluidloze film nauwgezet geobserveerd. De afwezigheid van geluid benadrukt het contrast tussen hun stille aanwezigheid en de intense, vaak onzichtbare druk waarmee zij worden geconfronteerd.